صفحه سایت شما دیر باز می شود؟ راهکار را از این‌جا بخوانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اگر کاربر در هنگام بازدید از سایت شما با کندی سایت مواجه شود، حتما سایت را ترک می‌کند. این سرعت در رتبه‌بندی سایت شما هم بسیار مهم است.

گرداب- یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک سایت، سرعت باز شدن صفحات آن است و این سرعت باز شدن سایت به چندین عامل مهم بستگی دارد. یکی از آن‌ها محل سرور سایت شماست. اگر سرور سایت شما در ایران باشد، حتما خیلی سریع‌تر از سایت‌هایی که در خارج از ایران هستند باز خواهد شد. به جز این مورد، شما می‌توانید در این گزارش چند عامل مهم دیگر که می‌تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد را بخوانید:

۱- انتخاب هاست مناسب
همان طور که می‌دانید منظور از هاست، میزان فضایی است که از طرف شرکتی که هاست را خریداری کرده‌اید در اختیار شما قرار داده می‌شود تا فایل‌های مربوط به صفحات سایت خود را در آن قرار دهید. در واقع آن شرکت کامپیوتری (یک سرور) دارد که به صورت شبانه‌روزی به اینترنت وصل است و بخشی از فضای هارد آن کامپیو‌تر را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های سایت شما در آن فضا از هارد قرار گرفته و همیشه در شبکه اینترنت قابل دسترسی باشند.


حال یک نکته مهم در انتخاب هاست وجود دارد و آن این است که هاستی که می‌خرید دارای سرعت مناسب برای بارگذاری صفحات سایت شما باشد. هر چه سرعت بارگذاری صفحات سایت شما بالا‌تر باشد بازدیدکنندگان رضایت بیشتری از سایت شما خواهند داشت و می‌توانید بازدیدکنندگان دائمی داشته باشید، اما اگر سرعت بارگذاری صفحات کم باشد باید بدانید که بازدیدکنندگان در اینترنت بسیار بی‌حوصله هستند و تا ببینند یک سایت دارد دیر باز می‌شود آن را می‌بندند و به سراغ سایتی دیگر می‌روند؛ بنابراین هاستی با سرعت بالا بخرید تا بازدیدکنندگانتان را به دلیل سرعت کم از دست ندهید.

۲ - مکان سرور
هر چه سرور سایت شما دور‌تر از محل زندگی شما باشد، سرعت بالا آمدن صفحات سایت بیشتر می‌شود. پس اگر سایت شما برای مخاطبان ایرانی طراحی شده حتما سایت خودتان را در ایران هاست کنید. با انجام این کار شاهد افزایش ۴ برابری سرعت باز شدن صفحات سایتتان خواهید بود. به غیر از این گوگل رتبه سایت شما را برای جستجو کنندگان ایرانی افزایش خواهد داد.


۳ - استفاده از CSS و ساختار div به جای جدول‌ها
سایت‌هایی که با تکنولوژی CSS و با استفاده از تقسیم‌کننده‌ها و لایه‌ها (تگ div) طراحی شده‌اند، نسبت به سایت‌های با قالب جدولی (تگ‌های table) سریع‌تر باز می‌شوند. اگر در سایت خودتان از قالب جدولی استفاده می‌کنید حتما آن را به قالب CSS و div تبدیل کنید.

فایل‌های CSS سایت را کم حجم نگه دارید
اگر فایل CSS سایت شما بیش از ۷۵ کیلوبایت باشد، می‌تواند یک خطر جدی برای سایت شما باشد. اگر از یک کد CSS فقط در یک سری از صفحات استفاده می‌شود، آن‌ها را در فایل‌های جداگانه در‌‌ همان صفحه باز کنید. سعی کنید کد‌های CSS سایت خودتان را بهینه کنید.

۴- استفاده از Cache
اگر می‌خواهید سایت شما به سرعت پلک زدن کاربر باز شود، از این سیستم برای سایت خودتان استفاده کنید. با این روش مرورگر شما در اولین بار که سایت باز می‌شود تمامی اطلاعات و تصاویر را ذخیره می‌کند و برای باز شدن صفحات بعد از تصاویر و فایل‌های فراخوانی شده استفاده می‌کند. برای همین کاربر فقط در بار اولی که سایت را باز می‌کند صبر خواهد کرد.

۵- پایگاه داده سایت شما بهینه طراحی شده است؟
اگر ساختار پایگاه داده شما بهینه نباشد، می‌تواند مشکل جدی برای کند شدن سایت شما باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید database optimization را در گوگل جستجو کنید. هزاران روش برای رفع این مشکل وجود دارد.

۶- افزایش سرعت سایت، کم کردن حجم سایت با Gzip
با این کار، علاوه بر آنکه کاربر سایت، با سرعت بیشتری صفحات را می‌بیند، میزان پهنای باند مصرفی خود سایت نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد.

با استفاده از این تکنولوژی در زمان فراخوانی سایت از سرور، ابتدا اطلاعات سایت در سرور فشرده شده و سپس در رایانه کاربر باز می‌شود. برای این کار کافی است چند کد ساده را در برنامه PHP خودتان قرار دهید.

۷- صفحات بزرگ را به صفحات کوچک‌تر تقسیم کنید
اگر یک مقاله با تعداد کلمات بالا دارید، این اصلا ایده خوبی نیست که تمامی اطلاعات را در یک صفحه قرار دهید. بهتر است این مقاله را به چند صفحه تقسیم کنید. با انجام این کار هم کاربر راحت‌تر می‌تواند مقاله شما را مطالعه کند و هم سایت سریع‌تر اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امروزه کاربران از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند به همین دلیل اصلا ایده خوبی نیست که تمامی اطلاعات در یک صفحه باشد.

۸- حجم تصاویر یک رکن اساسی دیگر در سرعت سایت شما
تصاویر سایت خودتان را در برنامه Photoshop باز کنید و سعی کنید در عین کم نشدن کیفیت تصویر حجم آن را کم کنید. این کار تأثیر مستقیمی در باز شدن صفحات سایت شما دارد.




:: موضوعات مرتبط: مطالب آموزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : Novindade
ت : جمعه 7 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان NovinDadeErtebat و آدرس novindade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com